Kategórie
 
 
 
 
 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Reklamačný poriadok

Týmto sa vydáva v zmysle ustanovenia § 18 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení reklamačný poriadok spoločnosti MEVIA design s.r.o. IČO: 54261988 (ďalej len „MEVIA“). V oblasti neupravenej týmto reklamačným poriadkom sa aplikujú všeobecné právne predpisy, vrátane zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“). Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.1.2022. 

1.    Predmet reklamačného poriadku 
Reklamačný poriadok upravuje práva kupujúceho (spotrebiteľa) zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného v kamennej predajni „Formičkáreň – cukrárske potreby“ alebo zakúpeného prostredníctvom elektronického obchodu prevádzkovaného spoločnosťou MEVIA na webovej stránke www.formickaren.sk (ďalej len „online obchod“). 

2.     Právo zákazníka na reklamáciu 
2.1.    Zákazník má právo zakúpený tovar, na ktorom sa vyskytuje vada, reklamovať a to v rámci zákonnej záručnej doby stanovenej v Občianskom zákonníku, ak nie je na tovar poskytovaná dlhšia záručná doba. 
2.2.    MEVIA zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim, t.j. tovar musí mať požadovanú, resp. právnymi predpismi stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť a musí byť bez vád, t.j. musí zodpovedať záväzným technickým normám. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti. 
2.3.    Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia kúpna cena. 

3.    Lehoty na uplatnenie reklamácie
3.1.    Pri potravinárskych výrobkoch podliehajúcich rýchlej skaze musia byť vady uplatnené bez zbytočného odkladu, najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú. Pri ostatných potravinárskych výrobkoch musia byť vady reklamované v záručnej dobe uvedenej na obale (pri lehote trvanlivosti). 
3.2.    Pri ostatnom spotrebnom tovare sa aplikuje záručná doba v súlade s ustanovením § 620 Občianskeho zákonníka, t.j. záručná doba v trvaní 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, alebo záručná doba uvedená v záručnom liste, ak je dlhšia ako zákonná záručná doba alebo je uvedená vo Všeobecných obchodných podmienkach spoločnosti MEVIA. V prípadne darčekovej karty je záručná doba viazaná na dobu platnosti používania výrobku. 
3.3.    Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. MEVIA vydá kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka. 

4.    Miesto uplatnenia reklamácie 
4.1.    Reklamácia musí byť uplatnená u predajcu u ktorého bol tovar kúpený – osobne v kamennej predajní na adrese: Jozefa Kozáčeka 10, 960 01 Zvolen, alebo písomnou formou – e-mail: obchod@formickaren.sk a zaslaním tovaru na adresu sídla spoločnosti: Kuzmányho nábrežie 1740/44, 960 01 Zvolen.

5.    Uplatnenie reklamácie
5.1.    Pri uplatnení reklamácie zákazník predloží okrem reklamovaného výrobku tiež:
•    dôvod reklamácie s popisom problému a fotodokumentáciou,
•    originál dokladu o nákupe výrobku v predajni,
•    číslo objednávky, faktúru v prípade tovaru zakúpeného v online obchode ,
•    záručný list - ak bol zákazníkovi pri kúpe výrobku vystavený.
5.2    Reklamovaný výrobok je nevyhnutné predkladať v čistom a hygienicky bezchybnom stave. 
5.3    O prijatí reklamácie a spôsobe jej vybavenia vystaví MEVIA zákazníkovi písomný doklad. 
5.4    MEVIA je povinná vydať o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 

6.     Vybavenie reklamácie 
6.1.    Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie.
6.2.    Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, poverený zamestnanec, alebo iná určená osoba je povinná poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je MEVIA, resp. poverený zamestnanec povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie. 
6.3.    Ak je to možné, rozhodne sa o reklamácii ihneď. V zložitejších prípadoch sa rozhodne najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 
6.4.    V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, vybaví sa reklamácia najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. 
6.5.    Ak ide o odstrániteľné vady, zákazník má nárok na bezplatné a včasné odstránenie vady. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. 
6.6.    Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. 
6.7.    Ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla užívať riadne ako vec bez vady, má kupujúci nárok na výmenu veci, alebo odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave, alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. 
6.8.    Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. Ak vec predávaná za nižšiu cenu, alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. 
6.9.    Pokiaľ jednanie Zákazníka spôsobí, že MEVIA začne s opravou tovaru a primeraným spôsobom zistí, že tovar nie je vadný a vzniknutý problém vedúci k reklamácii zákazníka bol výsledkom neznalosti pri použití tovaru a podobne, MEVIA spoplatní tento servisný zásah poplatkom vo výške skutočných nákladov, vrátane nákladov na manipuláciu, prepravu a zákazník je povinný tento poplatok uhradiť.